I morse slutade jag klockan 8, men kom inte iväg direkt, som vanligt!

Slängde grovsopor som stod i bilen och åkte sen till Sporthallen och tränade. Ska försöka gå några gånger i veckan. Det är ju så skönt att känna att man orkar.

Handlade en massa på Östenssons, det blir så när man är hungrig!

När jag kom hem blev det en god macka och kaffe, sen lite kontorsarbete och telefonsamtal.

Helen och Tilde kom och hjälpte till med hästarna. Vi longerade Tindra, mockade, packade hö och bytte vatten.

Sen gosade vi lite med kaninerna och Helen och Tilde matade fåren med havre! De börjar bli lite tamare nu!

När de åkt hem bryggde jag kaffe till min nya kurs. Känner mig helt slut i huvudet efter den........det är alltid så första gången. Nya människor, nya hundar, många frågor......

När vi ätit kvällsmat tränade jag lite tysta leken med Nellie. Fick in ett par nya beteénden, bland annat slick på nosen! Det ser för kul ut när hon kommer på vad det är som jag belönar!

Nu ska jag duscha, Tomas är ute och fodrar, sen blir det en kopp kaffe.

Kommentera

Publiceras ej