Oj vad mycket vi hunnit med idag.
När jag kom hem efter jobbet vid 10.30 fikade Tomas och jag först.

Sen gick jag ut och började klippa gräset. Jag klippte drygt halva innan lunchen. Då kom Amanda och skulle rida på Beris, så jag passade på att hänga med när jag slängt i mig maten.

Vi hade en jättetrevlig ridtur! Både Katur och Beris var pigga och glada och det gick undan ibland, men det var bara kul!

När vi kom tillbaka hjälptes vi åt att byta vatten, packa hö och mocka.  Grannpojken Didrik och hans småkusiner kom och var inne hos kaninerna och gosade med dem.

Vi hann fika lite innan Amanda åkte hem, hade kladdkaka kvar som vi åt med hallon och grädde. Mums!

Så gick jag ut och klippte färdigt gräset och rensade några hinkar ogräs. Det finns ju hur mycket som helst!

Tomas har hållt på och byggt en jakttorn hela helgen och blev nästan klar idag.Bara ett tak ska på. Det ska stå nere vid vår hage som ligger längst bort från oss. Werns lycka heter hagen. Vi tog en sväng dit för att se var tornet skulle stå. Jag sa att vi tar med en tygpåse om vi hittar någon svamp.

Nellie hittade massor, det blev  ca 6 liter färdigrensad svamp. Hon var alldeles till sig i skogen, vi hann knappt med! Vilma var också med, men hon markerade bara ett par ställen. Inte alls lika arbetsvillig!

Nu har vi rensat allt och klockan är mycket, så Go´natt!!

Kommentera

Publiceras ej