Jag är supertrött och mätt....fast det var flera timmar sen vi åt. Sen slank det ner lite bilar.....

Imorse gick jag upp tidigt. Tomas gick ut och satt på pass vid 7 tiden,då gick jag upp. Hann väldigt mycket på fm då!

Det blev kaffe redan strax efter 9 när Tomas kom hem igen, stelfrusen. Sen kom Karin, hon hade bestämt med både Amanda och Jonna som kom kl 11. Så de red ut en sväng.

Tomas och jag trälade med höet som låg i det lilla vindskyddet, dammigt och dant! Det har blivit fuktigt och möglat.

Först sliter man på sommaren för att ta in fodret, sen får man slita och släpa ut en del för att kasta bort det! Inte kul! Men vi fick ju så mycket så vi kunde inte blåsa allt torrt.

Så lagade jag lunch. Taigryta och så ris a la malta. Vi åt och tog det lugnt ett tag. Gjorde också capuccino, mums.

Sen ut igen. Jag körde in en hel del ved och Karin och Tomas slaktade de 2 minsta tackorna. Vi ska köpa en bagge imorgon och det räcker att ta lamm på de 3 äldre som är lite storlek på.

Sen har vi givetvis gjort allt det vanliga runt hästarna, med god hjälp av tjejerna som var här.

Till kvällen gjorde jag pizza, medans de andra fixade med lammen. Nu är de flådda och klara. Ett av skinnen har vi saltat och sparat, det var så fint så det ska vi skicka för beredning.

Tv och slöande i soffan på kvällen. Jag har fått hosta. Hoppas att  det inte är förkylning utan bara dammigt hö.....


Kommentera

Publiceras ej