Varit hemma från jobbet idag. Det är väldigt sällan och jag kan inte riktigt säga att jag är sjuk heller! Lite förkyld och hostar men mest trött och absolut ingen ork. Allt går jättesakta....

På fm hade jag planerat att ligga i soffan och glo på tv. Men vad finns det och titta på!? Jo efter 10på 4:an hade jag på. Men det är ju mest reklam.  Sen har vi bara 1:an och 2:an.

Så jag städade lådor lite här och där. Lite lagom pyssel, inte så tungt! Tvättade lite maskiner tvätt, hämtade in lite ved och såna små aktiviteter. Karin kom och red på några hästar så Vilma var med mig.

På em gick Vilma och jag och hämtade granris till trappen,vilket hon inte gillade! Hon hoppade ett väldigt långt hopp över riset! Sen stekte jag upp resten av köttfärsen från frysen, till köttbullar. Så nu finns det några burkar till jul.

Vi åt köttbullar och potatismos till kvällen. Vad gott det var! Sen däckade jag i soffan och har sovit lite till och från. Vaknade när Tomas sa att det var tedags. Lite frukt till det blev det.

Nu har han gått ut till djuren för att fodra och ta ut Katur som stått inne och ätit.

Snart är det gonatt!

Kommentera

Publiceras ej