Igårmorse sov jag till 9.30!! Vet inte när det hände senast. Tomas fodrade på morgonen och sa att jag skulle sova. Trodde att jag skulle sova typ en halvtimme. Vaknade när Karin slog i bildörren utanför när hon kom!

Sen kände jag mig ganska pigg (rastlös!) så jag började torka lite skåpsluckor i köket och rensa lite här och där....

Gick ut och hjälpte Karin att packa foder i ikeasäckar till djuren.  körde in lite ved också. Det är så smidigt att ta en ikeasäck på pulkan! 

Vi åt sen lunch innan Karin åkte hem.

Kvällen tillbringade jag i telefon, varvat med slappa på soffan (sova) missade delar av House som jag började se....!

Imorse sov jag till 9 och hade kunnat sova bra länge till om inte Carina skulle kommit! Jag var så trött, men släpade mig upp till duschen så jag skulle se skaplig ut iallafall!

Karin kom nästan samtidigt som Carina. Vilma och Chicko fick leka lite ute innan vi fikade. De funkar så bra ihop.





När de lekt en stund tog vi kaffe. Vilma och Chicko satt på varsin stol mittemot varandra! Såg så kul ut. Han är lika lugn som henne inomhus.

När Carina hade åkt hem så packade Karin och jag foder (igen!) och sen gick jag in och  lagade jag fläsk med löksås (gott!)

Karin åkte hem efter vi hade ätit, hon kände sig också lite hängig.

Jag tog och pallrade mig iväg till ica i Fornåsa eftersom det var tomt i kylen! Det är så skönt att handla där i den lilla butiken. Man behöver inte fixa till sig (det gör ingen annan!) och fort går det. Plus en trevlig personal!

Nu på kvällen har jag lagat levergryta med bacon och ris till, det var också gott!

Snart blir det tv:n. Bonde söker fru.


Kommentera

Publiceras ej