Ojdå, redan fredag!

I måndags var jag hemma och tog det lite lugnt efter att ha varit sjuk en hel vecka.

Tisdag jobbade jag 8-17 och åkte sen på Blå stjärnan avslutning i Linköping. Vi åt skinkmacka och hade det trevligt. Synd att vi inte var så många, men det är ju så att många har fullt upp dessa tider.

Onsdag jobbade jag också, hela dagen och natten. Åkte hem igårmorse och tog en kopp kaffe bara, innan Eva, Sofie och jag åkte till Tranås och shoppade lite. Jag lämnade in ett fårskinn för beredning också. De hade så himla fina färgade skinn. Nästa gång blir det nog att färga!

Vi var borta hela dagen. Åt lunch, handlade, drack kaffe och handlade lite till.Ja, jag handlade inte så mycket. Ett par ljusslingor att sätta ute, för halva priset på Jysk. Sen 2 halsband till mig själv! Lite gott te också.


På kvällen var Tomas och jag ute, öppnade en ny ensilagebal och packade en massa foder. Sen skrev jag klart de sista julkorten innan vi tog en kopp te och somnade i soffan.....vaknade klockan 00, det är jobbigt.Då ska man göra sig iordning och piggnar ju till lite igen.

Imorse var jag riktigt seg. Gick upp 7.30 till gnäggande hästar som ville ha mat.

Men sen fick jag fart faktiskt! Städade toan, dammsög, bytte i marsvinsburen innan klockan var 10. Då var det kaffedags! Kaffet hade precis runnit ner när strömmen försvann. Tur att det blev klart!
Efter bara en liten stund kom strömmen tillbaka. Sen kom Karin och skulle lämna Vilma här, för hon ska till en kompis i Västerås i helgen.

Vi gick ut och satte upp en fröautomat till småfåglarna och hjälptes åt att skotta runt alla träd, så inte hararna äter upp dem iår igen! Sen fick alla djuren mat igen och jag mockade lite.

Nu ska Vilma och jag äta lite lunch.





Kommentera

Publiceras ej