Idag är det milt ute. Det var på nollan när jag gick ut och fodrade. Man bara sjönk ner i den sorbéliknande snön.

Skulle egentligen ha åkt till Mjölby och haft en lektion, men väglaget var inte det bästa, så jag ringde återbud.

På förmiddagen skottade jag vid brevlådorna och tog bort vallen som plogbilen gjorde igårkväll. Sen blev det städning,med OS på tv:n, som jag höll ett öga på. Dammade till och med (det är inte ofta!) 

När jag åt lunch så brakade det snö från taket och lade sig framför ytterdörren. Den var fruktansvärd tung! jag fick en chock när jag satte i skyffeln och det tog stopp! 3 gånger kom det dånandes ner! Fyyyy!

Röjde upp en liten gång iallafall, så man kan gå. Sen var jag ner till grannen och matade hennes katter. Där var snön också på väg ner från taket på stallet.Får se om vi kommer in där  imorgon!

Jag började mocka och röja i stallet och efter en stund kom Karin. Vi var ute i 2 timmar och grejade sen var vi trötta! Vi gick in och gjorde fruktsallad som vi åt med keso. Mums!

Snart kommer Tomas hem. Då får vi se om han kan ta traktorn och ploga bort lite snö. Det går inte att flytta allt för hand...

Kommentera

Publiceras ej