Med vadå?

Jo Nellie och jag tränade nu på kvällen och det gick så bra! Sist på kursen sa vår lärare att när det går bra med träningen så är det förstärkande för oss!! Så sant, man vill ju inte sluta!

Lade ut  5 lösa kantareller (torra trattisar) i köket. Hon letade med viftande svans upp alla direkt. Tog 3 till och lade till ett kriterie, sittmarkering. Gick kanonbra!

Sen körde jag genileken, med fokus på svansviftning! (Läxa!) I lördags belönade jag nog 4 svansviftningar när vi tränade, men idag 15-20, hon kom på det tror jag!! Ska bli superkul att testa snart igen. 

Några externbelöningar, där hunden ska gå och ta belöningen på ett nytt komando (bara verbal) i mitt fall har jag valt okej. Hon har inte gjort det förut utan jag har fått lagt till handtecken. Men idag gick det!

Eftersom inlärningen sker i vila så räcker denna träningsstund för hunden, fast man själv vill fortsätta som sagt var!!



Annars idag, så var jag hos frissan på  morgonen. Det var knappt plogat, men jag tog mig ut iallafall.

När jag kom hem så kom Karin samtidigt. Vi satte på kaffe och läste tidningen innan vi gick ut och mockade och packade hö. Ingen ridning idag. Hästarna var dyblöta och Karin kände sig lite hängig.

Sen har vi grejat med hästarna och skottat snö mest hela dagen. Vackert med snön men lite mer jobb bli det!

Kommentera

Publiceras ej