Imorse när jag kom ut till stallet och skulle släppa ut Birkir och Katur så hade Birkirs svullnad "spruckit " upp.
Det var väl så spänt så till slut gick det hål. Det satt lite var på såret som jag skulle torka bort, då kom det en fontän med var! Det var 3 små hål efter brodd på en guldsko som han har blivit sparkad av. Det sprutade i alla hålen.....

Jag blev alldeles yr och höll på att tuppa av, men jag hade ingen telefon med mig, så jag sa till mig själv: Skärp dig!! Sen klämde jag ut en stor mängd till. Undrar hur mycket det blev?

Ska gå ut och tvätta rent nu på kvällen när han ska stå inne. Han är alldeles kladdig i pälsen, ser förskräcklig ut!

På fm var Tomas ute och jagade igen. Det blev inget idag heller, men trevligt har de! Jag städade av lite, lagade mat och gjorde halvfärdigt i stallet.

Sen kom mamma, Fredrik och barnen på besök. Vi var ute en stund i det vackra vädret och sen gick vi in och fikade, mamma hade bakat bullar.

Ska snart gå ut och göra klart i stallet. Tomas håller på och styckar ett lamm i garaget......

Imorgon kommer hovslagaren. Vi tar nog av skorna och låter dem gå utan en period. Det är ju så mycket snö,så det funkar nog.



Kommentera

Publiceras ej