Efter lägerhelgen på Säbyholm var jag supertrött imorse!!!
Men jag pallrade mig iväg iallafall!

Tempot var lugnt på jobbet, så jag vaknade till vart efter!!!

Tänkte skriva lite kort om lägret och lägga in några fotografier.

På fredagen började vi kl 11. Regnet strilade ner och vi funderade på hur eftermiddagen skulle bli.

Vi åt lunch, hade en timme teori om spår och sen gick vi till skogen. Då var det soligt och varmt så alla klädde av sig och tog en skön promenad till skogen.

Vi hade precis lagt våra spår när det började hagla! Det bara vräkte ner. Armarna blev alldeles röda av slagen från haglet!

Kläderna gick att vrida ur! Det var bara att ta sig tillbaka till husen och försöka torka allt.......

Vi hade lite teori istället och efter middagen var det fritt vad man ville göra.

På lördagen hade vi första  hjälpen med Carina Skoglund. Rallylydnad med Hundoasen.


Nellie och jag i slalom moment!

Efter rallylydnaden hade vi massage utomhus med alla hundar. Jättemysigt!

Sen resten av kvällen, hängde vi framför tv:n och kollade på Bröllopet!

På söndagen satsade vi på spår igen! Vi städade våra rum och packade innan vi gick till skogen.

Alla hundar var superduktiga!! Fixade att spåra och flera provade på Id spår också.



I väntan på att spåren ska ligga till sig!

När vi varit i skogen hela fm gick vi tillbaka. Åt lunch och sen hade vi en lektion luktdiskrimenering dvs tex kantarellsök!



Chihuahuan Zacke fattade direkt!!!! Lukta på te så blir det belöning!

Klockan 15 hade vi fika och avslutning. Sen åkte alla hem vartefter med buss eller bil.

Karin och jag kom hem strax efter 20. Det blev till att börja tvätta kläder, byta på djuren i burar, mocka osv.....

Tomas hade slagit hö och hade fullt uppmed det.

Det var en kul helg, men man är rätt slut ett tag efter.....

Kommentera

Publiceras ej