Det är otroligt vad en hund anpassar sig!

Imorse åkte Nellie och jag till Hundens Hus för att träna vidare i specialsök.  Vi åkte vid 6, för ibland är det sådana köer hit så man måste ta till tid. Men idag flöt det på, så vi var här strax efter 9!

Vi tränade till 14.30 med avbrott för lunch. Jag fortsatte med jordnötsoljan på små tussar som jag gömde i rummet, på olika ställen.

Efter kursen gick Nellie och jag till stan. Det tog väl ca 45 min. Jag letade mig fram (frågade!) till Gallerian där man får ha hund.Jag hittar aldrig dit! Tog en fika där. Den största kanelbulle jag sett åt Nellie och jag. Nybakad! Jag tog kort men glömde sladden hemma så korten kommer imorgon.

När vi suttit och glott lite på folk en stund så gick vi till tunnelbanan. Klockan var ca 17 så det var mängder med folk. Tågen låter och det är ett jäkla oväsen. Lite stressad blir Nellie, men inte mer än att hon kan jobba! Jag tränade lite freestyle där på perrongen för att hon skulle få något att göra och slippa stressa upp sig.

Hon är så duktig så det är inte klokt! Hon gjorde allt jag bad om fast det tjöt ifrån tunnelbanevagnar hela tiden!

Flera män/killar kommenterade att vi var duktiga och stod och log, men inte en enda tjej!!!

På tåget var det astrångt! Nellie låg blickstilla vid mina fötter där jag stod som en packad sardin! En kille började prata och frågade en massa om hundar så jag missade att gå av!Åkte en hållplats för långt!

Men det gjorde inget, blev en promenad till! Gick direkt till min favvogrill: Texas hamburgare och beställde ett mål. Medans vi väntade utanför vid en väldigt trafikerad väg tränade vi lite igen! Annars glor hon gärna på bilar!

Det gick så bra! Hon lyssnade fast det dånade förbi 6 bussar och mängder med bilar!

Nu ligger hon helt utslagen i soffan bredvid mig. Det blir bara en rastning sent innan vi ska sova. Hon  kommer sova hela kvällen och natten eftersom hon är vaken hela vägen i bilen på vägen hit.

Jag hade tänkt passa på att träna freestyle ikväll eftersom det är så stort här, men nu är det färdigtränat för idag!
Jag ska läsa istället. Har med boken av Anders Hallgren som heter Drivkraft och Motivation. Det är bra, andra gången jag lånar den på bibblan.


Trötta hundar på kurs, förra gången vi var här.




Kommentera

Publiceras ej