Man började ju undra om det skulle bli vår. Det var mängder med snö här förra veckan. Men idag var det en massa flugor på stallväggen i solen och till och med en humla surrade yrvaket omkring.

Jag har suttit i solen och druckit te och bara njutit av fågelkvitter och av att snön smälter så det syns!

På fm drog jag runt lite med dammsugaren, körde lite tvätt och pyntade med några påskgrejer. Nellie tyckte det var tråkigt, hon ville gå ut. Men jag ville bli klar inne så vi kunde vara ute på em.

Kl 11 åkte jag till stan och klippte håret. Nellie fick en liten stadspromenad efter det.

Efter lunchen gick vi ut. Nellie älskar att ligga i solen och sträcka ut sig. Jag plockade bort granris från landen. Det var fullt med små knoppar under! Sen städade jag i stallet, mockade i hagen, satt och solade lite och sen red jag en sväng på Tindra som var busig idag! Men det blev en lagom sväng iallafall. Ska försöka rida henne varannan dag om jag hinner, så hon kommer igång igen!

Kl 18 var det dags för min andra vardagsslydnadskurs! 8 stycken hundar med ägare, med lite blandade kunskaper! Kommer att bli kul!

Nu har vi ätit soppa och så stekte vi tunnbrödmackor till, med ost imellan. Det blev jättegott!

Så här såg det ut innan vi grävde brunnar. Nu är det helt torrt på gårdsplanen.

Ska gå ut och fodra hästarna och rasta vovven! Sen Gonatt!

Kommentera

Publiceras ej