På förmiddagen idag var jag hos en ljuvlig liten cockervalp på privatträning. Så söt och snäll, otroligt lugn!

Lagade mat när jag kom hem och åt på stående fot! Jacob, en granne skulle komma och köra bort snö. Han körde i 2 timmar, ändå är det mängder kvar!

Jag stängde bort hästarna i skogen, för han körde in snön i hagen. Vad sura de var pållarna! De vill inte vara i den djupa snön.

Imorse var förresten Disa ute igen på gårdplanen. Förra våren var hon ute ur hagen flera gånger, trodde hon hade slutat med det....men icke!

Jag mockade flera kärror i hagen, släpade fram 4 balar halm och snyggade till i vindskyddet. Packade hö i alla säckar och städade av lite på logen. Sen var jag trött!

Fredrik, mamma och småbarnen kom och lämnade Vilma som sovit hos Fredrik inatt.

Sen gick jag ut igen och bar ner stolar från logen till kurserna som börjar på lördag. Måste fixa lite med skyltarna och så är det  papper som ska kopieras också. 

Jag jobbar nämligen hela dagen imorgon till lördag morgon, så jag måste förbereda idag.

Bäst att sätta fart!

Så trött blir man efter träning!

Kommentera

Publiceras ej