Idag släpade jag mig upp 7.30. Så jäkla trött.....

Det regnade lite så jag tänkte vara inne och städa. Men det slutade snart, så när Karin kom så stack vi ut för att rida.

Det gick inget bra idag. Tindra stressade och blandade alla gångarter. Jag blev genomsvett eftersom det var så kvavt.

När vi kom in efter ridturen så ringde Annette. Hon skulle hängt med ut (om bara min telefon hade pipit!!) Jag hade messat och frågat, men hörde inte svaret eller om det inte kom fram förrän senare. Vi har ju urdålig täckning här.

Men hon skulle åka och köpa blommor i Bona, så jag följde med. Det kom en riktig åskskur när vi var där. Det mullrade så de fick dra ur sin kassapparat.

På hemvägen handlade vi på Östenssons i verksta´n. Det blev fullt i Annettes lilla Hundkoja!

När jag kom hem cyklade jag ner och öppnade till betet, så hästarna blev glada! Åt lunch och sen ut och planterade blommor. Det blev så fint! Rensade 3 hinkar med maskrosor också. Jäkla ogräs...!

Sen kom Tomas hem lagom till jag hade satt på kaffe. Då var klockan ca 18. Lite sent eftermiddagskaffe!

När vi fikat städade vi ur boden där Robert och Mi bor när de är här. Plockade bort en massa bråte och dammsög av, så det blev beboligt!

Jag hann duscha, byta på marsvinen och nästan dammsuga nedervåningen innan Robert, Mi och Diesal kom.

Jag föreslog hämtpizza, men det blev faktiskt te och mackor efter lite snack! Sen var vi ute och mockade och gjorde klart med hästarna innan det blev en sen kopp kaffe. Då kom Karin hem också. Hon hade varit i Linköing och haft ett disco för barnen i Junis.

Nu har alla lagt sig och Karin åkt hem till sig och jag ska också sova!

Natti, natti!

 

 

Kommentera

Publiceras ej