Sorgen ligger som ett tungt täcke över allt man gör. Att man kan sakna någon så mycket. Min älskade hund som var så speciell!

Vi pratar om henne hela tiden. Jag tror att det är bra. Vi har ett behov av att prata om hur det var, hur hon var och saker som hänt förut.

En av sakerna vi pratat om är att hon hade nog flera liv, som en katt typ! Det har hänt en hel del runt henne.

Glömmer aldrig när vi körde ponnyn Primula och Nellie var unghund. Nellie satt på kuskbocken imellan oss. När Tomas sa galopp till hästen tog Nellie det som ett kommando:Hopp! Så hon hoppade rakt ner mellan häst och vagn i full galopp. Hon var kopplad och släpade efter några meter innan vår häst hann stanna! Men då trodde vi att det var kört!

Min galna lilla hund! Hon var så lyhörd för allt man gjorde. Som när vi letade svamp som hon markerat. Vi såg ju inte var den var, då böjde hon på huvudet och lyfte på mossan! Hon förstod så mycket!!

Sen hade hon lite konstiga ideér och intressen. I stallet tyckte hon att hon var chef. Hästarna fick inte stå och hänga över boxdörrarna och inte skrapa med hovarna! Då var hon polis!

När Vilma var valp och grävde i våra trädgårdsland så räckte det att vi sa ifrån en gång, sen skötte polishunden det.

På gott och ont så lärde hon sig snabbt, även sånt man inte ville.....som till exempel att nafsa till för att slippa bli klappad...

Det var vår lilla solstråle, även om inte alla andra såg de sidorna.

Det är så tomt när man kommer upp på morgonen. Hon blev alltid så glad när jag kom ner för trappen. Svansen gick och hon pratade lite med mig:Hej kommer du nu, så vi kan gå ut och fodra och jag kan äta lite hästskit!

Hoppas det finns hästskit i hundhimlen!

1 kommentarer

Mariann L

18 Oct 2010 17:48

Tänker på er lite nu och då. På ett konstigt sätt är jag ändå glad att kunna säga att jag förstår hur det känns, eftersom jag saknar Izidor så mycket. Det här livet med hundarna ger mej så otroligt mycket. Och det ger ju också sorgen och saknaden. Som det är med livet, sorg och glädje går hand i hand. Absolut att det finns hästskit i hundhimlen!

Kommentera

Publiceras ej