Nellie hade väldigt ont i benet när jag skulle gå ut på morgonen. Tassen var dessutom jättesvullen.
Jag ringde till veterinären som sa att jag skulle ta bort bandaget och vänta till svullnaden gick ner.

Det gick ju inte alls bra. Hon hade väldigt ont, det såg jag. Ville inte gå ut och kissa ens.

Karin hade varit och hämtat kaninungen för att lämna in den för kastration. Det var ju ingen hona, vi som döpt henne till Lillemor som My föreslog. Utan det blev Lilleman som då fick bli "det" för att kunna bo kvar med sin mor och far.

Så när jag skulle hämta kaninen i Valla så fick jag en tid för att kolla på Nellies ben. De var väldigt trevliga och proffsiga, men de tyckte ändå att vi skulle åka till Strömsholm för troligen var det en ligamentskada som de inte kan operera.

Fick ställa in min kurs som skulle varit sista gången. Stressade för att hinna ringa alla och ta en snabbdusch innan vi kunde åka.

Sköteskan som tog emot oss var väldigt trevlig, men veterinären fick jag inget vidare bra intryck av. Tyvärr. Men hon jobbade natt, så idag är det väl annan personal. Idag ringde de på morgonen och bad om lov för att söva henne. De skulle ta stressbilder på handloven som det heter. Jag har sagt knät förut, men det heter det ju inte på ett framben.

Fy sjutton vad jobbigt det är att sitta och vänta i ett väntrum i flera timmar. I torsdags var jag i Borensberg 2 timmar, igår 2 timmar i Valla och 2 timmar i Strömsholm. Kändes som när barnen var små och man satt oroligt i ett kalt väntrum och mådde dåligt.

Jag hoppas verkligen de tror på att det går att "laga"leden. Jag står inte ut med tanken på att det inte går.....

Försäkringen har ju sjunkit, eftersom hon är över 10 år. Vi som aldrig någonsin behövt utnyttja den. Hon är ju aldrig sjuk. Men nu när man behöver den så är veterinärdelen bara 15000. Det kommer nog inte att räcka så långt. Men blir hon bara bra så skitsamma, det får kosta. Får ta och spara på något annat.



Kommentera

Publiceras ej