Tar en kopp kaffe efter maten och ska snart packa ihop för att åka till simhallen.

Det är är skönt att vara på jobbet och vila tårkanalerna lite....

Igår jobbade jag hela dagen. Sen solade Karin och jag en kort stund innan vi simmade ljussim. Det är skönt, men skulle kunna vara ännu skönare om vissa "tanter" kunde sluta att använda bassängen för privata samtal. Några simmade i bredd och pratade oavbrutet och en väldig massa skit om sina arbetskamrater m.m

När jag kom hem var klockan nästan 21, så jag bytte om och gick ut till hästarna. Skrutthästen Birkir verkade ha lite ont i magen igen. Det regnade ju, han verkar få ont av blött gräs.

Jag lade ut en hel höbal, men varken Birkir eller Katur åt en enda tugga. De som behöver!! Fast de hade gått i en egen hage med mer gräs så de var väl mätta.

Tomas kom hem från sin studiecirkel. Jag tog te och macka men han hade fått äpplepaj och var proppmätt!

När klockan var 23 gick vi ut för att se om allt var okej med lillskrutten innan vi gick och lade oss. Då hittade vi dem inte! Hur lätt är det att gå i skogen bland rötter och grenar med en pannlampa på 2 pers!! Jag snubblade omkring som en tok!

Till slut såg vi att vi gått om varandra, de hade gått tillbaka till stallet och stod och tuggade  på några höstrån som låg kvar. Allt var i sin ordning.

Jag frös som sjutton eftersom vi hade simmat och  bastat och jag var inte torr ännu.....

Kom isäng alldeles försent och var astrött imorse.Men nu går det bra. Simhallen nästa!



Birkir en känslig kille!

2 kommentarer

Mariann L

20 Oct 2010 14:13

Dom undrade väl vad ni höll på med i skogen! Hihi! Vad söt han är Birkir!

Mia

21 Oct 2010 22:10

Hej!



Har precis läst om vad som hänt, jag blir så ledsen.



Kramar om...



//Mia

Kommentera

Publiceras ej