Tar en kopp te innan sängdags och lite kex till det.

Imorse var Tomas ute och satt i sitt jakttorn igen. Jag gick upp vid 7.30. Hann precis brygga te när strömmen försvann.Satt med tända ljus och åt frukost och läste i en bra bok.

När Karin kom på fm så hade strömmen kommit igen. Jag hjälpte henne att klippa Vilmas nos. Hon blev så söt!

Jonna kom vid 11tiden. Då red Karin och hon ut. Jag löslongerade Tindra som har fått lite bättre kondis men tyvärr är hon lika tjock! Men vi jobbar på!

Efter lunchen red jag Katur och Karin Freyja. Hundarna var också med. Det blev en skogstur med mycket volter runt träden! Red över det nyslagna gärdet hem.

Sen kom Sanna och Maritha med Tiger-pojken. Sanna och Karin tränade agility med hundarna. De var jätteduktiga båda två.

Tomas har slitit med det "nya" vindskyddet. Jäklar vilket jobb det är! Först montera ner, frakta hit och sen träla upp det igen. Mäta, flytta, mäta igen och tungt är det....

Imorgon börjar älgjakten. Flera grannar ska ut på morgonen.Tomas också. Tur att Nellie är hos Karin ifall det smäller utanför knutarna!!

Jag jobbar imorgonbitti,så nu är det Go´natt!



Vår vackra skog




Jonna och Karin efter ridturen

Kommentera

Publiceras ej