Idag har det blivit fint här hemma. Iallafall i fönstren.... Mamma kom och hjälpte mig att tvätta fönster och byta gardiner. Vi gjorde köket och vardagsrummet, sen tar vi resten en annan dag.

Det tar sådan tid när det är så krångliga fönster. Inget är likt det andra. Spröjs på några och olika öppningsannordningar....

När jag skjutsat hem mamma så var klockan nästan 16, jag hämtade henne före 9.....men vi har ju fikat och ätit med. Beställt jultidningar också.

Karin var här en stund. Hon cyklade med Nökkvi och longerade Freyja. Sen åkte hon och skulle visa film i Motala, på Junis.Vilma fick vara kvar här.

Ett par tjejer kom och köpte en full transport med hö och imorgon kommer Carmen och hämtar resten. Skönt, då kanske vi kan få in det vi tagit i år! Det ligger just nu på flera ställen, lite här och där.

Sen kom Tomas hem så vi tog en ridtur på Katur och Beris. Tindra fick också följa med. Tomas tog henne som handhäst. Hon skötte sig utmärkt! Det gick lite för fort när vi red hemåt, men det bara lite kul!

Karin kom tillbaka för att hämtade Vilma och passade på att äta  kvällsmat här innan de åkte hem.

Sen gick Tomas och jag ut och sorterade upp resten av höbalarna, för att se hur många hela det fanns kvar. Sen körde vi in en stor kruka med en lilja som inte tål frost. Nu får den stå och vintervila i en bod.

Nu har vi druckit te. Jag ska duscha och sen sova. Gonatt!

3 kommentarer

Nina Liljedahl

01 Oct 2010 21:42

Vilken häst är det på bilden?

Agneta

02 Oct 2010 17:59

Han heter Berserkur.

Karin Damberg

07 Oct 2010 22:47

haha... Lillplutten kan verkligen njuta! Ser såå skönt ut!

Kommentera

Publiceras ej