Efter frukost och lite plockande kom Karin och Vilma. Vi tog hundarna med oss och red en sväng. Hon red Freyja och jag Beris. Solen sken och det var alldeles lagom väder!

När vi hade fikat så åkte Karin och jobbade. Nellie och jag gick till skogen. Hon hittade några nya kantarellställen, så vi kom hem med minst 6 liter svamp! Stora fina!

När vi kom hem var vi hungriga! Lagade mat  till mig och så pastagratäng, till kvällen. Det började regna så jag ägnade mig åt svamprensning innan det var dags att förbereda kursen på kvällen.

Vi hade kantarellsök idag. Alla är så duktiga!! Eftersom det regnade så delade vi upp oss och var i stallet, på logen och så i det lilla rummet på logen. Några var utomhus en stund i slutet. Det gick så bra! Nästa vecka vill jag ha uppehåll så vi kan vara ute!

Nu är jag supertrött, men ska ta en dusch innan jag stupar i säng!

Imorgon är jag också ledig och inget planerat mer än att Helen kommer! Härligt!

Kommentera

Publiceras ej