Igår jobbade jag 8-17. Åkte sen direkt till Platenskolan på en väldigt bra föreläsning. Kom inte hem förrän 21.

Idag var jag ledig. Började morgonen med att tvätta och hänga ut lakan (då kom givetvis regnet!) mockade i hagen och städade hos kaninerna. 

Kaninerna är roliga. De bor ju i en stor box som är fylld med torv och sen halm på det. De gräver djupa gångar så till slut vågar man knappt gå in! Så idag fixade jag till det och fyllde i hålen och halmade på lite. Gud vad sur Vera blev. Hon stampade surt när jag var därinne och grejade. Sen hann jag bara ut så grävde hon som en tok igen, torven bara sprutade. 

Efter förmiddagskaffet åkte jag till optikern och fixade nya glasögon. Ett par gröna och ett par orange! Har inte fått hem dem ännu.

På eftermiddagen klippte jag en stor del av gräset innan det kom regn igen.... Karin red både Freyja och Nökkvi.

Klockan 17 hade jag kurs. Vardagslydnad. Det var mycket trevligt idag. Vi var i skogen och tränade. Solen kom dessutom fram!

Nu på kvällen har vi städat sovrummet. Ny gardin och nya lakan. Det blev så fint!



Kommentera

Publiceras ej