Veckan som bara försvann! Hur fort går det egentligen?

I onsdags kom Victor, Robert och Mi hit för att fira påsken. Diesal med förstås. På fm där hade jag en vardagslydnadskurs med en gäng trevliga människor. Tisdagkvällen hade jag samma kurs med ett annat gäng!

Det är så kul att ha kurs när man känner att de förstår och börjar använda sig av det jag förmedlar.

På torsdagen jobbade jag hela dagen. M och jag var i Staffanstorp, det är ju så fint där.

När jag kom hem hade jag spårkurs för några mysiga hundar med mattar!

Igår, fredag, höll vi på här hemma och grejade. Tomas, Robert och Victor hjälpte Karin att flytta några saker till hennes nya lägenhet. På em kom Mi:s syster och mamma på besök. Lite fika och koll på hästarna och hundarna. 



Idag hade vi valpkurs på fm. Så kul att se hur mycket de lärt sig redan! Vi tränade inkallning och lite annat i grupp.Fika och mys nere i skogen i gläntan! Så skönt därnere.



När kursen var slut så släppte vi ner hästarna på betet, åt ett par korvar med bröd och sen stack vi iväg till Omberg.

Victor åkte hem igårkväll för att jobba och de andra "barnen" stack iväg till Jönköping för att hälsa på vänner idag. 

Vi har gått lite promenad vid Stocklycke, fikat på Stubbegården och haft en toppendag!



Nu har vi käkat lite god mat och är trötta allihop. Ska masa oss ut och fodra djur och kolla om det blivit lamm än! 

1 kommentarer

Therese - Sockenvägens Söta

26 Apr 2011 10:18

Vilka ljuvliga bilder, och trevlig samvaro det måste vara med dessa kurser med ivriga hundägare å hundar... Låter dessutom gudomligt med lamm. Blir riktigt avis! Och precis som du försöker jag att inte ha allt framme, jag har ett stort skåp där jag låter saker stå i omgångar, och på det sättet känns det som om man får "nya" saker när de plockas fram igen :-D Önskar dig en toppen dag, hoppas solen skiner även på dig <3 KRAM!

Kommentera

Publiceras ej