I lördags efter valpkursen sa Tomas till mig: "Undrar om de andra på kursen tror att vi tränar jättemycket, eftersom Mio är så duktig.Vi tränar nog för lite. Vi kunde ju  göra mer."

Jag höll nog med. För vi tränar ju inte så som man menar med tränar!!

Men valpen tränar ju hela tiden. Varje vaken sekund!!

Just nu tränar han på att ligga ute i trädgården med Jim och jag är inne, med dörren öppen. Jag går dit ibland och säger : Vad duktiga ni är! För det vet han vad det är!

Nyss cyklade vi ner till hästarnas hage och öppnade till betet. Mio tränade på att springa bredvid cykeln, sitta stilla (kopplad) när jag släppte över 8 vilda hästar! Superduktig!

Sen mockade jag i hagen. Mio tränade på att inte springa till grannen som tjoade i sin trädgård. Utan höll sig nära mig (ätandes hästskit!)

I morse tränade han på att sitta utanför hagen till både hästar och får när jag fodrade, då utan koppel.

Han är ju asduktig!!!!

Han är rumsren sedan flera veckor. Sedan i helgen vill han inte ens bajsa i trädgården, utan ska gå till skogen eller den tomma hagen bredvid huset. Bara det!!

På fm var vi i skogen. Mio kollade vart jag var hela tiden, vilket inte fader Jim gör. Honom får man ropa på ofta!

Han kan så himla mycket redan. Men man tänker nog inte på att hela dagarna är fyllda med träning för en liten valp!


1 kommentarer

Annette

26 Apr 2011 21:10

Vilka sötnosar! Och det är som du säger... allt är träning. Så lätt att glömma bort när vi är med djuren. Lycka till med fortsättningen, kul att se hur det går

Kommentera

Publiceras ej