Igår kom mamma och pappa hit efter lunch. Vi var ute och grejade. Tomas drog med harven på grusgången, så vi plockade bort en del gräs och krattade så det blev fint.

Efter fikat gick vi en sväng i skogen och plockade några liter svamp. Mio var också med och nosade rätt på några stycken.

Tomas tog med sig Jim och åkte och vallade. När han kom hem berättade han att Jim slagit i en sten så det small till högt i ett ben. Han trodde först benet hade gått av! Som tur var verkar det inte vara något. Vi har gått med honom i koppel och kollat noga, även när han har legat stilla så går han normalt. Fy, vill verkligen INTE ha fler skadade ben....

På kvällen kom Helen. Vi skulle ha ridit lektion, som blev inställd. Så vi red ut istället och det gick jättebra! Karin var också med, så vi var 3 stycken. Jag var så nöjd med Tindra. Ibland känner jag att jag har noll koll på henne, men igår gick det bra!

Idag har jag jobbat. Sen var jag på Maxi (puh) och handlade. Hittade 2 par shorts för 29:-st!!

När jag packat in varorna och läst brev (Tack Bibbi!!) så fikade jag, innan hundarna och jag gick en promenad.

Vi var nästan hemma när det började regna, så vi blev blöta!

Så kom Tomas hem och vi åt några mackor, sen gick vi ut och fixade lite.

Nu har jag bakat några kakor. En är i ugnen just nu. Först blev det brownies och nu en äpplekaka.

Det luktar så gott!




Kommentera

Publiceras ej