Det är onsdag.

Mattias och jag är här hemma. Vi har varit ute en stund, sen kom regnet. Vi har ätit rostat bröd, favoritmellanmålet och druckit kaffe. Nu underhåller han Karin och mig mig sina roliga monologer.

Igår var vi i Askersund på utflykt. Då var det kanonfint väder. Vi stannade även vid Hammarbron och tog kaffepaus där.

I söndags hade vi kalas för mig igen. Jag fick en present som gjorde mig ganska chockad!!

Ett superfint växthus, ett grönt sånt som jag tittat på hur många gånger som helst.

Tomas kom körande med traktorn, med ett paket på gafflarna. Det var jord och sten. Fattade inget ändå!

Sen fick jag en beskrivning och en liten modell i papper!



Det ska bli så himla roligt när vi kan börja sätta upp det. På torsdag får vi hem det!

I måndags var jag ledig. Helen var här en sväng på eftermiddagen. Vi grejade lite med Tindra och gick en sväng. Vi satte också nytt staket till hästarna när Tomas kom hem.

Sen var vi och hämtade möbler som vi köpt på annons. Jättefina var de. Tänk vad man kan fynda. Många byter ju ut  möbler som knappt ser använda ut.



 

1 kommentarer

Mariann L

24 Aug 2011 19:58

Så roligt med det där paketet! Det blir härligt att ha ett växthus till våren. Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej