Både igår och idag har min kära mor och min kära dotter varit här och hjälpt till med att städa, tvätta fönster och måla.

Så fint blir det.

Igår kom de vid lunchtid. Vi tog köket från golv till tak. På kvällen städade jag badrummet och sydde gardiner.

Idag kom de vid 9. Då hade jag redan varit igång ett par timmar, för jag vaknade 6.30! Hann ge alla djuren mat, duscha, äta frukost, skala potatis och göra äpplepaj!

Sen har vi städat och gnott, med lite mat- och fika avbrott! Tomas har röjt under alla häststaket och börjat sätta hundstaket runt tomten.

Karin har målat nästan hela dagen. Det blir vitt i hallen som förut var furu, som det mesta här....

När de åkte hem vid 19 tiden gick Tomas och jag ut med hundarna i fårhagen och Tomas vallade med dem. Mio är så duktig, ja ibland helt otroligt duktig. Måste filma någon dag.

Sen longerade jag Tindra. Hon skötte sig så bra. Jag fixar inte riktigt att rida henne. Undrar jämt om hon har ont eftersom hon känns så "fladdrig". Men i longeringen går hon jättebra....


Imorrn ska vi rida lektion. Det ser jag fram emot. Enda gången det går bra med Tindra är när Anna säger hur jag ska göra. Hur bra är det? Kan ju inte bara rida henne var 14:e dag!!

Nu är det dags att gå ut och fodra kväll och rasta dogsen! Gonatt!



Augustikväll

Kommentera

Publiceras ej