I går slutade jag jobba på morgonen. Eva och jag åkte och tränade i sporthallen. Sen åkte vi förbi Återvinningen en sväng. Jag åkte hem till mig och tog en efterlängtat kopp kaffe.

Sen var jag ute och mockade, strödde i båda vindskydden och fodrade. Det snöade så jag fick luvan på overallen full med tung snö!

Efter lunch började jag städa. Sen kom Helen på en kopp te. När hon hade åkt så gick jag ut och packade foder, tog in Katur och fixade lite i stallet.

Tomas kom hem och började ploga lite och hämtade hem nytt ensilage. Jag skottade snö så ryggen värkte, den var så tung...

Idag tog jag tag i övervåningen efter frukost och fodring. Dammsög, bytte lakan och rensade flera kassar med skräp. Så skönt att bli av med lite bråte.

Karin kom lagom till fikat. Sen gick vi ut och började fixa med stallet. Jäklar vad snö det kommit. Allt blir ju så mycket jobbigare. Vi gjorde iordning i sadelkammaren. Det är så fint nu! 

Till lunch blev det pannkakor. Sen gav vi oss iväg till affären i Fornåsa. Fy sjutton vad det yrde snö. Vi såg ju knappt något. Pustade verkligen ut när vi kom hem!

Nu har vi tagit en kopp te och ska gå ut och fortsätta i stallet. Till kvällen kommer Robert, Mi och Victor. Det blir så kul  att ses igen. Ska ta in lite kött från stora frysen till helgen.

Det har slutat snö och ser faktiskt lite ljusare ut!


 

Kommentera

Publiceras ej