Imorse var hästarna jättehungriga! De gnäggade och kutade runt när jag kom ut. Det var ca -10 grader så de var nog hungriga!

Robert och Mi åkte hem till hennes familj efter frukost. Vi andra gick ut och mockade och grejade lite. Tomas och Victor skottade i rundcorallen så jag kunde longera Tindra en stund. Karin red Freyja i padocken.

Sen gick vi in och åt lunch. Hade gjort en rådjurssadel under tiden vi var ute. Till det blev det potatisgratäng och kantarellsås och grönsaker förstås! Till efterrätt, jordgubbspaj och glass.

Sen red Tomas, Karin och jag en sväng. Hästarna var jättepigga och blev svettiga. Tindra står fortfarande inne. Ska snart gå och fodra och släppa ut henne och Katur som också står inne.

När vi kom tillbaka från ridturen, så skjutsade jag Victor till Mi´s föräldrar så de kunde åka hemåt Uppsala igen.

Karin åkte också hem, så Tomas och jag fortsatte i stallet. Jag frös som sjutton och försökte få upp värmen genom att packa foder och mocka! Birkir fick komma in och äta. Hästarna som stod inne fick torra täcken. Fåren fick mat, tackorna fick kraftfoder. Men en av dem äter bara lite, sen går hon därifrån. Undrar varför?

Sen körde Tomas in transporten på logen. Den ska lagas i veckan. Men just nu är det ju så kallt att hålla på.

När vi var klara med allt så gick vi in och käkade varma mackor och såg på Solsidan.



"Grisepass" blir det ibland!

Kommentera

Publiceras ej