Vad är det för nordanvindar som blåser?? Fryser ju jämt....

Imorse vaknade jag före 7 så hästarna fick tidig frukost, vilket de gillade! Baggen var som vanligt utanför hagen och kom galopperande när han såg mig! Nu får han snart åka hem igen!

Innan Karin kom så hann jag ta hand om lite stryktvätt och byta i marsvinsburen. När vi hade fikat så bar vi fram hö som Ulla skulle hämta under dagen. Tyvärr är det en del dåligt hö som ligger överst, men under är det fint.

Vid lunch åkte Karin till Norrköping och jag åkte till Lena och tittade på valparna. Hur ska man kunna välja!!??







Så ljuvliga allihop!

Jag blev kvar där i flera timmar och kände mig inte alls säker på vilken liten prins som ska flytta hit!

Efter besöket blev det snabbmat i farten på mc donalds. Nuggets och morötter. Sen hem till Cattis med ett wgv bälte och till granngården för att handla spån.

På ica hämtade jag nya kameran som vi beställt från Siba. Tar väl ett tag att lära sig.

Fodrade och packade in spån i stallet i bara jeans och frös som en galning! Men jag ville ge dem eftersom klockan var ganska mycket.

Tog lite te och började med maten. Har kokat rotmos och rimmad lägg till matlådor och till kvällen blev det frukostkorv, stekt ägg och stekt potatis.

Nu ska jag gå ut och ge djuren mat igen och kolla så det finns packade säckar till imorgon. Fylla på vatten med, förstås. Katur står inne och är säkert sur för det inte har blivit hinkmat ännu. Men nu ska han få och det ska även Birkir få och Tackorna ska ha kraftfoder. Kaninerna är nog också hungriga.



Vera



Kaninbebis!

3 kommentarer

Robert

16 Feb 2011 21:41

De var verkligen ursöta allihopa! Men det känns nog vilken som är "rätt" nästa gång. Ta den du får bäst kontakt med.

Tilda

16 Feb 2011 21:54

Du får låta valpen välja dig!

Annette

16 Feb 2011 23:53

Vilka sötnosar! Låt valpen välja dig/er! Vilken kamera blev det?

Kommentera

Publiceras ej