Idag åkte jag och tränade igen, efter jobbet. Sen hem till Karin, som var här hos oss och drack kaffe. Vi hann vara ute en stund sen och fixa i stallet innan vi åkte till valparna.

Oj vad fort det går med dem! 4 veckor och så himla duktiga redan. Karin klippte klorna på dem, de var väldigt vassa! Idag fick de vara i köket, där de kutade runt, lekte med varandra och klättrade på saker. Lena passade på att byta i valphagen så vi hade fullt sjå! 7 små busvalpar!

Vi har nu bestämt vilken valp det blir som ska flytta hit. Den som har ett hjärta i vitt på huvudet fastnade vi för direkt på korten, innan vi ens träffat dem. Sen när jag kom dit så fattade jag inte vilken det var, för flera såg lika ut och Lena hade arbetsnamn på dem. Hon kallde den för Blixten och det var han som var mest framme vid mig. Hon sa flera gånger: Blir det Blixten? Jag vet inte sa jag uppgivet och glodde på de små!
Det var Haklappen, Hjässan, Pricken, Bläsen och vad det nu var mer. Det bara snurrade i huvudet!!

Men idag när Karin och jag kom så var han först framme och viftade på den lilla svansen!
Det är ju han som är våran!

Snacka om att vara för sig. När Lena skulle gå ut i farstun med skräp så såg Blixten, som nu heter Robbie, att det var öppet och sprang mot dörren! Sen försökte han klättra upp på en kökspall också! Oj oj, vilken kille!






När jag kom hem så blev det en kopp te och packa in varor som jag handlat på hemvägen.

Sen ägnades em åt att fixa mat till småfåglarna, kaninerna, fåren och hästarna.

Så har vi städat däruppe och bytt lakan. Ätit kyckling och pastasallad till kvällen.

Snart dags att sova, upp tidigt imorrn för en jobbardag för mig och Tomas ska operera sin axel.

1 kommentarer

Nina Liljedahl

25 Feb 2011 09:43

Vad söta de är!

Det var roligt att få veta hur det gick till när ni bestämde er för vilken valp det skulle bli.

Kram.

Kommentera

Publiceras ej