Söndagkväll och har just ätit varma mackor. Ska snart ut till djuren en sista sväng för dagen.

Ifredags var jag ju ledig. Karin och jag red 2 hästar var. Först Freyja och Tindra och det gick så himla bra! Jag har aldrig känt att hon lyssnat så bra på mig. Vi red nere i skogen så det blev mycket trampande i djup snö så när vi kom ut på vägen var hon uppmjukad och fick supermjuk och fin tölt! Vi tränade skritt och tölt, korta sträckor. Freyja gick också jättebra!

Lite senare red vi Nökkvi och Beris, samma sväng och tränade samma saker. Det gick också bra, fast hästarna är så himla olika!

På kvällen åkte Karin och jobbadeså Vilma var kvar hos oss. Vi lagade jättegod fylld kyckling och halvsov i soffan. Fast Tomas höll mest på med den nya datorn, flyttade över "grejer och sånt". Jag halvsov....

Igår morse gick Tomas med Krister ut och jagade. De såg några djur, men på för långt håll. Karin och jag longerade hästarna och mockade hagen. Det blev lite korv och bröd till lunch för vi var bortbjudna på kvällen.

På eftermiddagen rensade vi bort dåligt hö från torken. Vad trist det är att kasta, men det går ju inte att ge dem dåligt hö. Tyvärr är det mycket som får kaseras. Blir det milt också så sprider det sig nog ännu mer:-(

Det som ligger under är superfint, grönt och luktar jättegott. Hoppas att det klarar sig.

Klockan 18 åkte vi till Skänninge, till Helen och Peter. Åt gott och fick se fina bilder när Peter var och jagade i Sydafrika.

Idag jagade Tomas med ett stort gäng killar och gubbar. Såg flera djur, men tyvärr inte på lämpliga ställen. Det är ju noga när man skjuter och man måste ju veta vart skotten tar vägen.

När han kom hem så red vi ut. Karin på Freyja, Tomas på Beris och jag på Lilla Prinsessan, som skötte sig lika bra idag. Vad roligt det känns!

Efter lunch så har vi fortsatt med gammalt hö, denna gång på logen. Fy vad slitigt det är. Både igår och idag har jag använt munskydd för jag blir dålig av dammet. Det har funkat bra!

Himla nöjd med helgen. Vi har hunnit med alla hästar. Igår blev till och med unghästarna longerade! Vi har också fått bort det eländiga dammiga höet! Plus allt annat som ska göras runt omkring. Trött i kroppen, men det gör ju inget!

Kommentera

Publiceras ej