I morse åkte jag och tränade efter jobbet. Blev förvånad över hur bra det gick, trots frånvaro på många veckor.  Haft mycket att skylla på. Sjuk, ont i armen, besök över jul..... Men nu kanske jag kan komma igång igen, ett tag iallafall, tills det blir en liten valp i familjen!

På förmiddagen red Karin och jag Beris och Nökkvi och mockade i hagen.Jösses vad skit det är! Ändå har vi mockat hela vintern, minst en kärra om dagen.

När vi ätit red vi Tindra och Freyja. Det började skymma och damerna tramsade en del, glodde och skuttade! När vi var på andra sidan vägen så sa jag till Karin: Det låter som en sko sitter lös, det klonkar! Men jag kollade inte, min stolle! Givetvis tappade hon en och vi hade fullt sjå att ta oss hem på isgatorna! Som tur var så hade jag mina icebugs, annars hade jag inte kunnat gå med henne, så isigt var det.

Imorgon kommer hovslagaren som tur är. Inte kul att vara låghalt!

Det blev stallet hela dagen idag. Även kvällen, då vi tog ut de hästar som stått inne med täcke och sen fick Katur komma in och äta extramat.

Nu har vi plockat bort julsakerna för denna gång. Ljusstakarna tar jag imorgon. Det tar ju en stund.

Ska sätta mig vid andra datorn och föra in anmälningar till kurserna som trillar in på mejlen. Kul!! En kurs är redan full, vardagslydnad. Kanske måste göra en grupp till.

Kommentera

Publiceras ej