Igår fm var jag och hade privatlektion för en liten hund. En liten goding som var väldigt smart!

Direkt efter det möttes Tomas och jag på stan och gick och käkade taibuffé. Gott!

Handlade på Maxi sen. Vad jobbigt det är att handla där, mycket folk och stort är det......

När jag kom hem skulle Amanda och Karin ut och rida, så jag hängde med på Tindra.
Hästarna var jättepigga, kul var det. Tindra är så positiv och går gärna först.

När vi kom tillbaka packade vi foder, mockade och sen åkte Amanda hemåt. Vi gick in och tog en kopp te och värmde oss lite.

Sen gick vi ut igen och plockade ner hö som vi skulle sälja. Lät Katur komma in och äta extra mat också.
Tomas gick ner och matade rådjuren i skogen.

Sen blev det pizza och Let´s dance. Jag somnade i slutet på programmet....jättetrött.

Imorse gick jag upp skapligt tidigt. Tomas gick ut för att jaga och jag för att fodra. Det snöade...igen.

På fm kom Mi´s mamma Mariann och fikade och provade att rida lite. Sen red Karin, Robert, Mi och jag ut en sväng. Tindra var jätteduktig så jag och Robert nöjde oss med en kortare tur, medans de andra red en sväng till i paddocken.

När vi hade gjort klart i stallet gick vi in och gjorde amerikanska pannkakor.

Efter det gick vi ut igen. Jag slängde in den sista vedstapeln, Karin longerade unghästarna och Tomas fick hjälp av Robert vid vindskyddet, som ska få tak imorgon, om allt går enligt planerna.

Sen var vi ganska trötta och gick in för att ta en kopp te. Satte in en lammsadel i ugnen och sen gjorde vi potatisgratäng och kantarellsås. Nu sitter vi vid datorerna och försöker få ordning på hemsidan.



Tindra, lilla prinsessan!

Kommentera

Publiceras ej