Jag sitter inne för det har just spöregnat.

Tomas åkte iväg på after work med några killar och Karin åkte till Mjölby för att fika med en kompis.

På fm städade jag av ovanpå och bytte lakan. De hann precis torka innan regnet kom. Karin hade däremot tvättat massor och hängt ut i regnet....

Annars har veckan bjudit på varmt väder och uppehåll. Har grejat i trädgården, ridit lite och fixat i stallet.

Igår fick vi våra tackor klippta. Jim var superduktig och hjälpte till att ta in dem i stallet och sen tillbaka. Men hjälp vad korkade får är. Lammen kände inte igen mammorna när de var klippta! De skrek hela kvällen och lite idag med. De tror att mammorna försvunnit, när de bara fått en sommarfrisyr!

På kvällen åkte vi och badade med hundarna efter att jag haft hundkurs här hemma. Vi åkte till Vinberga, som är ett gammalt grustag.



Nu har jag satt på kaffe och ska ta lite glass. Göra lite korsord också som hör sommaren till!

Vilma kom dragandes med ett ben som hon grävt fram i landet, jordigt och läbbigt. Hon hostade lite och tittade uppfodrande på mig så jag gick in och skjöljde av det. Då fortsatte hon nöjt att tugga en stund. Men nu var det visst nog för hon gick iväg och grävde ner det igen! Sparas till en annan dag!

Kommentera

Publiceras ej