Det har visst gått nästan en vecka! Sedan jag skrev alltså!

Var ledig i måndags. Då var det fullt upp. Var på privatlektion hos en hund, handlade, städade av lite. Markarbetade Tindra och longerade henne också.

Sen var det jobb tisdag och onsdag. Mattias och jag var här hemma, eftersom Karin är i Åre hela veckan.

Torsdag var det höintagning. Mamma och pappa var här och så kom Eva och Lasse och hjälpte till. Tur att vi fick hjälp. En kvart efter att vi fått in höet så öppnade sig himlen och regnet vräkte ner!!

Jag hade hundkurs, men vi kunde som tur var hålla till i rummet på logen ett tag. Lite utejobb blev det!

Igår, fredag, så hade jag en agilitylektion på fm. Sen blev det ilfart ner till Tranås för att hämta ett fårskinn. De skulle ha semesterstängt så det var sista dagen som det var öppet på många veckor.

När jag kom hem flyttade jag bort hästarna till betet och åt lunch, klockan var 15.30!

Sen fick jag besök av en man som vill ta en hund från Hittehund. Vi pratade  och drack kaffe. Hans dotter var också med.

Sen blev det städning på kvällen. Det behövdes verkligen!!!!

Idag har det åskat och regnat massor! På fm fortsatte jag att städa lite grann. Flyttade bort hästarna till betet. Idag fick Nökkvi också följa med dit. Han har blivit ganska smal, medans Beris och Tindra behöver gå ner mer....

På em åkte vi till Heda marken och tog med oss hundarna. Fikat, handlat fina saker och sett mycket fint!

Jag köpte en del blommor som jag har planterat nu ikväll.

När vi kom hem fick Tomas syn på våffeljärnet och undrade om vi inte skulle göra våfflor! Så det gjorde vi!

Lite senare nu åt vi avocado med räkor. Gott det med.

Nu ska jag ta och sova! Natti!

Kommentera

Publiceras ej