Blev väckt av Mio som skulle ut och kissa. Faktiskt första gången. Han brukar sova som en liten gris.

Igår åkte Mi, Robert och lilla Hilma till Mi:s föräldrar hela dagen.

Vi grejade lite hemma. Jag klippte gräset, Tomas målade och satte upp en ny grind i hästhagen. Vi har delat av den så vi har en bantningsdel! Stackars Beris och Tindra.....

Sen fick vi fikabesök av Camilla,Marina och Sofia. Det var trevligt. Tomas visade lite vallning med båda hundarna som skötte sig exemplariskt! Mio skäller mindre och mindre. Jätteduktig är han! Lyssnar så fint nästan hela tiden.

                                  

Lite senare gick Victor, Tomas och jag en sväng i hagen och plockade lite svamp. Hästarna gick bakom och undrade vad vi gjorde. Vi fick ihop så det räckte till varsin macka på kvällen.

Tomas och jag red ut en sväng också. Men fy vad blinningar!! Det är nästan bara full fart som gäller! Jim var med oss ut för första gången. Det gick kanonbra! Förut har det varit svårt eftersom han har försökt valla hästarna, men det har han slutat med.

Vi såg 2 stora rådjur på ett gärde. Först kom en hind och sprang förbi, efter kom en bock, förblindad av kärlek! Så han brydde sig inte om oss! Han gick med nosen i backen för att hitta tjejen.

Kvällen avslutades med ett parti plump (gick dåligt för mig), en kantarellmacka och ett glas rött. Helt okej! Fast jag somnade nästan vid köksbordet!
 

Kommentera

Publiceras ej