Sitter och tar lite em kaffe.

Hundarna har fått varsitt torkat kalvöra.

Om en liten stund kommer en tjej som ska ha privatlektion. Alltid spännande.

Karin och jag har ridit. Jag red ut på Tindra efter att ha tränat på ridbanan i 3 veckor... Det var kul. Hon gick jättebra. Karin red Beris. Innan dess red hon Nökkvi på banan.

Jag mockade och fixade lite. Sen lagade jag fläskpannkaka, gott!

Halva hästgänget fick gå på bete, men kom tillbaka i full fart efter en stund eftersom det har kommit så mycket blinningar. Jäkla odjur! Tur att vi har vindskydden som de gärna står i.

               


I måndags jobbade jag på dagen. På kvällen red Tomas och jag ut en sväng. På kvällen är det inte så mycket flugor iallafall!

Igår for jag omkring på dagen. Handlade först på Maxi (pust!) och lite på systemet. Sen hem och då var hovslagaren här. Det blev lite fika med Eva , Karin och Anders. Sen en ridtur på Tindra innan jag åkte till Skänninge och handlade fästingmedel till hundarna och lite annat på Östenssons.

Kom hem strax innan vi skulle ha avslutning på specialsöket. Det är så himla roligt att se hundar jobba. Just när de gör medvetna val. När de känner igen en doft och går tillbaka till den burken. Så kul!

   

Tomas är ute och åker båt med jobbet. Jag ska hämta honom ikväll, om jag är vaken....:-)




Kommentera

Publiceras ej