Det regnar på ordentligt här. Idag är det vätternrundan, inte så kul väder för dem som ska cykla.

Kom just in från hundpromenad och hundarna har fått frukost/lunch. De äter inte gärna så tidigt på dagen.

Jag ska åka och handla, men tänkte lämna hundarna hemma för lite ensamhetsträning, så jag väntar tills de har lagt sig till ro.

I veckan har det varit lite kurser och lite ridning, lite jobb och lite trädgårdsarbete! Som vanligt alltså!

I tisdags var Tomas med på specialsöket med hundarna och introducerade en ny doft. Det gick galant. Båda började markera direkt! Det är ju så himla kul.

Igår kväll fick Karin vara med och träna på vardagslydnaden med båda killarna. Cattis kom med Alice också och hjälpte till lite. Jäklar vad bra det gick! Förra veckan var det lite kaos-artat när vi började kursen. Jag hade svårt att göra mig hörd, vilket är svårt när man har så mycket att berätta! Men bara på en vecka hade de tagit till sig tips och det var stor skillnad!!

Har ridit några pass på Tindra i veckan. Bara skrittat och gått  på böjt spår. Lagt ut bommar och koner för att få lite variation. På söndag är det lektion igen. Hoppas att jag får gå vidare med fler övningar då. Halva flocken går på bantning i vinterhagen. Inte kul för dem, men det går ju inte att bära runt på 100 kg för mycket....så de får lite hö och sen får de leta strån i hagen. Hinner inte motionera dem så mycket som skulle behövas.

Fotograf:Karin



Morgonvila efter frukost




Mio och Vilma-pudel som vi brukar säga!

Kommentera

Publiceras ej