Ikväll är jag ensam hemma. Tomas är på konferens med jobbet. Han paddlar kanot, ríder, dricker öl.....och har väl lite konferens!

Jag kom hem efter jobbet i morse. Handlade på hemvägen så det blev en timmes ensamhetsträning för hundarna. Det är bra!

På fm blev det lite utejobb innan regnet. Rensade den ogrästäckta grusgången. Jag har aldrig lyckats att få den helt tom! Man börjar på ett ställe och så ser det skapligt ut.Efter ett par dagar har det växt upp igen! Men hela hinner jag aldrig ta!

Packade in skräp i bilen också. Så mellan några skurar åkte jag iväg med det till tippen. Sen kom Karin hit med mer skräp.....Hon håller ju på att flytta.

På em longerade jag Beris och red Tindra. Det gick sådär. Jag måste komma igång och rida oftare. Men på ridbanan går ju bra att rida nu. Hundarna låg så snällt bundna vid transporten och tittade på.

Nu ikväll har jag festat på potatissallad och grillade revben och tomater från tomatboden! Har strukit lite tvätt och kollat på tv en stund. Mio undrade vad vi skulle göra, när jag gick in i stora rummet. Han ställde sig och glodde på tv:n! Vi tittar ju så sällan, så han har nog inte sett någon tv förut!

Sen blev det väldigt tyst en stund. Då passade han på att tugga i sig maskrosblad som jag hade plockat till marsvinen och glömt lägga in till dem....

Var nyss ute och fodrade djuren och gick en sväng. Då for en hare upp framför oss. Det är så kul att se vad olika hundarna gör! Jim studsar efter några steg men bryter direkt när man ropar på honom. Det gjorde han efter grävlingen häromdagen också, fast jag skrek, vilket inte behövs. Han hoppar mer upp, än fram! Mio, han kör ner nosen och spårar. Han tittar inte upp utan far fram som en dammsugare! Det är svårare att bryta, för när de nosar "stänger de av" de andra sinnena, så de blir försvagade. De hör inte alltså, och det är faktiskt sant!

Har fått låna en bra bok av Cattis som jag ska läsa vidare i nu. Eller om jag ska städa lite ibland mina böcker! Såg att det var väldigt rörigt i bokhyllan.....

Imorgon jobbar jag. Vi kommer att vara här en del eftersom Tomas inte är hemma. Karin åker också bort lördag-söndag. Tur att Fredrik kan ta Vilma. Hon har ju börjat löpa. Kan bli lite problematiskt!

Hoppas på uppehåll imorrn så vi kan vara ute!

Kommentera

Publiceras ej