Dagen började inte alls bra. Jim fick en elstöt och sprang och gömde sig. Han var borta alldeles för länge....så jag fick ont i huvudet, magen och så blev jag hes av allt ropande.

Var tvungen att gå in och ta en alvedon och sätta på lite kaffe. Satte en kompostgaller i dörröppningen så jag skulle höra eller se om han kom. Rätt som det var såg jag i ögonvrån att Mios svans började vifta. Utanför trappen satt jim och såg ynklig ut. Jag kastade mej på honom pussade och grät. Då blev han så där galet glad igen. Fy vilken morgon.

Sedan blev dagen bra! Städade övervåningen. Tvättade lakan och alla hundplädar. Så skönt att kunna hänga ut på tork!

Efter lunch kom Eva. Vi hjälptes åt med stallgörat och hann ta lite kaffe.

På kvällen var det sista gången på spårkursen. Alla hundar tog spåren galant idag, fast det blåste lite. Kursarna har blivit jätteduktiga och lärt sig mycket på varandras hundar. Ju fler hundar man ser spåra desto mer förståelse får man ju!

Nu är det jobbarhelg som väntar. Men på lördag har vi tänkt att ta en sväng till VM i plöjning i Skänninge!




Fina killen!

Kommentera

Publiceras ej