Såg att det var länge sedan jag skrev. Över en vecka sedan.

I fredags var Tomas och jag i Småland. Vi köpte en gräsklippare i Hyltebruk och var i Ullared och fyndade en hel del bra grejer.

I lördags var Karin och jag i Stockholm på bussresa med Blå Stjärnan.Vi var på Skansen och sen på studiebesök på K1. Där vi fick se fina hästar och fina stallar!

Igår, söndag, blev det lite städning och tvätt för att komma ifatt. Lagade kålpudding till lunch och gjorde rabarberpaj och kräm av rabarber som jag tiggde av grannen!

Släppte ut kaniner och marsvin på grönbete. Karin borstade kaninerna med och klippte klor.

Efter lunchen flyttade vi fåren till bete. Oj vad glada de blev!De har ju gått i vinterhagen och ätit ensilage tills nu.

Sen kom en fin hund med husse på privatlektion. Det kommer bli kanonbra när de har lärt känna varandra lite mer. Husse hade nyligen tagit över en vuxen hund. Alltid lite funderingar man har då.

Efter lektionen fikade vi på pajen. Sen kom Eva och Sofie och red ut med Karin och mig. Sofie red en häst som var 1.76 i mankhöjd.... Vi var som små skitar bredvid henne!

Kvällsmat blev det klockan 22 ungefär. Sen vek jag en massa tvätt och kollade mejl. Sen var det go´natt!

Det blir långa dagar nu när det är så ljust ute!


Kommentera

Publiceras ej