Nu sitter jag still! Även om det ringer eller någon kommer!

Hällde upp välbehövligt kaffe efter att ha städat så svetten lackade....Då ringer först någon, i och för sig, väldigt trevlig kille och erbjöd oss att prova ett modem i några månader. Jag lyssnade inte väntade bara att få säga Nej Tack! Gud vad de kan prata!

Sen sätter jag mig igen. Då ringer posten och ska lämna paket. Vill ha vägbeskrivning sista biten, han är ute vid vägen. Det är bara det att Tomas har redan lämnat det, 2 ggr!!!

Fick prata med honom hela vägen in, fast vi har skyltat!! Sen skulle jag ut och skriva på ett papper att de lämnat paketet. Så nu är kaffet kallt. Som tur var så lät hundarna bli att äta upp min skinkmacka som låg på bordet. Bra va!?

Idag börjar jag jobba kl 17. Tänkte få upp de sista ljusstakarna. Har satt upp en om dagen! Longera hästarna är planen efter fikat. Det är ju bra väder! Torrt och fint,milt fast lite blåsigt. Men det blir så mycket mer lättjobbat med hästarna när det är barmark. Vi har ju inte heller behövt koppla in den eluppvärmda vattenbaljan.

Hundarna har blivit borstade och fått klorna klippta. De skulle behöva ett bad också, men det får bli en annan dag. De ligger just nu och slappar här i köket. Jag tänkte häromdagen att jag borde träna dem mer. Men sen kom jag på, på vaddå???

De är ju underbara! De saker som jag tycker är viktigt är de ju superduktiga på! De har lätt att vila och koppla av var som helst. Jag kan lägga dem, och de piper aldrig, utan väntar på att man säger att de får gå (springa!) De lyssnar på inkallning, även om de springer långt bort ibland. De kan gå efter hästarna när vi rider, det tränar vi korta bitar ännu.

Att vara lösa på gården funkar bra. Mio har slutat kuta efter bilar. (har iaf inte hänt på månader) han lägger sig ner när han hör ett billjud och då är vi med och säger stanna. Jätteduktig är han. Däremot vet jag inte om han skulle gå efter om det kom nån och gick förbi, det gör det ju så sällan. Svårt att träna då!

Sen tränar vi lite konster och trick, bara för att det är så kul!

Jag har bestämt att jag gör bara sånt jag tycker är kul. Varför ska man göra saker som andra gör bara för att andra tycker det. Nix, det har jag slutat med!

Ha en bra dag!



Kommentera

Publiceras ej