Vaknade jättetrött, halv åtta. Gick upp ändå eftersom att jag hörde att det regnade.  Jag tänkte att djuren vill nog ha mat och kanske står de och fryser i regnet.

Tomas satt på pass. Han gick ut vid 6.30 och satte sig. Men det blev inget idag för honom. Hundarna och jag gick ner och mötte honom så gick vi hem och åt frukost.

På fm var jag inne och städade köket. Tvättade av alla luckor och dammsög (vilket är ganska ogjort!)

Sen kom Karin så vi drack kaffe med mackor. Efter det gick Tomas och Karin ut och jag fixade en köttgryta som skulle puttra i 2 timmar. Sen gick jag också ut!

Tomas har jobbat med växthuset och sågat ner några träd. Han ska göra motorsågsprov snart....Karin longerade några hästar.

Efter maten blev det vallning med båda hundarna. Tyvärr blir det ju mörkt så fort, idag redan 15.30! Men de skötte sig bra den stunden det blev iallafall.

Karin fixade en ananaspaj till fikat. Det var jättegott, med färsk ananas i.

Sen har vi packat foder och fixat som vanligt. Förberett lite tills imorrn när hovslagaren kommer. Plockat iordning i sadelkammaren bland en massa grejer. Kastat lite och sen har Karin tagit in och smörjer en hel del.

Nu byter Tomas däck på en av bilarna och jag ska skicka iväg mejl  och planera lite för veckan.

Sen är det nog gonatt!!



Kommentera

Publiceras ej