Det är konstigt väder. Nästan som vår! Visserligen var det frost inatt igen. Men hela dagen har det varit sol och skönt!

Jag jobbar idag med. Mattias och jag har varit och simmat. När vi kom hem blev det en ostmacka och kaffe. Nu ser han på saltkråkan.

Igår var jag ledig. Helen kom på fm och hjälpte mig i stallet. Vi skruvade upp en hylla. Det blev så bra! Sen städade jag av lite inne, var och handlade mat och så köpte jag  ett par begagnade hundtäcken av en bekant.

Karin var ute och red när jag kom hem från stan. Det blev lagom med eftermiddagskaffe när hon kom in.

På kvällen fixade vi lite istallet. Tomas och Karin bytte också däck på bilarna.

I söndags när jag kom hem från jobbet hade jag spårkurs. Det kom bara 2 stycken denna gång. Så både Karin och jag lade spår till våra hundar också. Sen tittade vi alla på varandra, det är så lärorikt!

2 mopsar som inte hade en susning om vad vi gjorde för 3 veckor sedan, spårade båda två. Den ena är 10 år! 

Sen är det en ung lagottotik som är ungefär som Mio. De dammsuger skogen! Vilma är duktig som vanligt, men hon går nästan bara rakt fram. Det är så kul att se olika stilar. Den ena mopsen spårade i serpentiner!

På söndageftermiddagen mötte jag en hund som eventuellt ska omplaceras genom Hittehund. Vi får se hur det går. Den hade mycket med sig i bagaget.....

Imorgon jobbar jag också. Eller rättare sagt jag kom imorse och går hem imorrn kl 17! Det blir ett långt pass, men det är för att jag ska på kurs imorgon kväll och har bytt med Viktor.

Min vän Cattis och jag går ju på en kurs som heter Mentalt mediumskap-personlig utveckling. Det är så intressant och roligt!

Jag ser fram emot morgondagen!


Kommentera

Publiceras ej