Idag har jag haft en härlig dag!

Började med roliga valpkursen! Härligt väder, goa hundar och toppenfolk! Kan det bli bättre? Mio fick vara med och leka med några valpar som är ungefär i samma ålder. Han leker så fint!




Sen har vi borstat och klippt kaniner. Städat i stallet. Mockat ut en välpackad permanentbädd. Rena styrkepasset!

Så red vi ut. Tomas på Nökkvi, Karin på Beris och jag på Tindra.

Jag fuskade och satte på gummisnodden. Hon har gått så fint i longeringen när jag har använt den och det gjorde hon nu med. Vilken skillnad!!! Jag har inte full koll hela tiden. Traven går lite för fort och i galoppen blev det korsgalopp en gång. Men sen rätt som det är glimtar hon till och lägger sig i ökad tölt, i form! Jag höll på att svimma,vilken känsla! Det var länge sedan jag blev så glad av att rida.

När vi kom hem ville Tomas valla lite. Ska du inte prova Mio utan lina, sa jag. Det gjorde vi och jäklar vad duktig han är! Ett par gånger gick det för fort så djuren sprang iväg, men han lyssnar såå bra! Ska försöka filma någon dag!

Nu har vi ätit tacos och jag försöker rita lite agilitykombinationer tills imorrn.

Kommentera

Publiceras ej