Törs man säga det?

Jag har haft en härlig dag! Red lektion imorse som kändes kanonbra! Fick rida på Annas Soldis, mycket nyttigt eftersom hon är så tydlig när man gör rätt  (och fel!)

När vi (hundarna och jag) kom hem så fick vi fikabesök. En skånetös som pluggar i Uppsala och har pojkvännen här i Motala. Det var jättekul att hon messade mig om hundkurser och skrev att hon hade bordercollie. Jag bjöd hem henne på fika och det var så trevligt!

Hennes hund Kip lekte med Mio och Jim i trädgården. Kip är  bara 5 månader men det gick jättebra!

När de åkt iväg så gick vi ut och fixade stalljobbet. Sen red jag en sväng på Tindra på banan! Härligt!

Efter lunch hann jag lägga varsitt spår åt hundarna. Båda spårade lite yvigt och Mio slet sig dessutom och tänkte hjälpa Jim med hans spår!! Men det gick bra, han hölls sig bakom.

Sen var det dags att åka till Nykyrka för att ha privatlektion för en fin rottistik med familj. Gick bra! De fick lite läxor att göra!
När jag var där så ringde min telefon och det var Cattis, min vän! Hon, hunden Alice och bebisen Sixten kom och hälsade på. MYSIGT!!!! Karin , Cattis och jag tog en kopp te och pratade. Vi har inte setts på flera månader!

Nu har jag varit ute sista promenaden och somnar snart sittande. Gick upp tidigt imorse, 6,30 och jag var uppe till 01 inatt! Zzzzzzzz

1 kommentarer

Nina

19 Aug 2012 13:33

Oj vad du hinner mycket på en dag! Jag önskar att jag hann med hälften :D



Usch vad hemskt me Lottas häst och flugmasken! Jag trodde nog att en sån snarara skulle skydda ögonen än tvärt om. Även om man tittar till sin hästs ögon varje dag eller flera gånger om dagen, så kan ju olyckan vara framme just när man inte tittar till den. Den är ju alltid lika farlig när den är på, så att säga.



Just nu klarar sig Naskur utan huva, men när solen är som starkast mitt på sommaren blir det ögat som sitter på hans vita tecken så känsligt. Det rinner och droppar från det, men så fort han får huva på sig blir ögat torrt och fint. Vi får väl se hur vi gör till nästa sommar.....



Vad är det för huvor ni har? När vi var och matade lilla lammet i somras, lade jag märke till att ni hade helt andra huvor än vad vi har. Era ser väldigt mycket bättre ut. De kanske inte är så stela och hårda i nätet heller och det borde ju ge mindre skaderisk än de vi brukar använda som är av ganska hård och stel nylon. Var köper ni era?

Kommentera

Publiceras ej