Tomas var ju och seglade hela veckan på skolbåten Atene som ligger på västkusten. De hade kanonväder, vilket innebar att det blev kanske inte så mycket segling som han hade hoppats. Men det blev en annan upplevelse som han sa. 

Jag var och red lektion flera gånger och hann med lite här hemma. Några trevliga fikabesök blev det också.


På fredagen fyllde jag år. Mamma och pappa kom på eftermiddagen. Lite senare kom Karin som hade jobbat hela dagen och sen Karin och Fredrik. Tomas kom vid 20.30 så då fixade vi lite mat.


Uppsalagänget hade skickat fina blommor.  Blev så glad för allt!

På lördagen jobbade jag igen. Det var en regnig dag. Annars har hela veckan varit solig!

Igår grejade jag  i trädgården. Tomas snickrade vindskivor. På kvällen åkte Karin och jag till Anna och red lektion igen,nu med våra egna hästar.

Jag har bestämt att lämna Tindra på träning en månad hos Anna. Det blir i oktober. Jag ska gå en sits-kurs den 14-15 och sen får hon vara kvar. Fram tills dess ska  jag försöka få upp hennes kondis. Som det är nu så flåsar hon och saktar ner så fort det tar emot (precis som matte!!)  och då säger jag: visst lilla gumman, sakta ner du!



Idag är jag ledig. Närmast på schemat, efter kaffet, så står det gräsklippning.  Sen ska jag uträtta lite ärenden.

Bland annat hämta  Ica-kassen med veckans middagar. Ska bli gött att få lite nya tips och ideér igen!

Kommentera

Publiceras ej