...och tydligen den dag som folk mår som sämst och har som sämst med pengar. (sa de på radion!) Ja, kan bara hålla med!

Januari är den tråkigaste månaden. Kallt, rått och isigt ute, så stackars unghästarna knappt kan gå i hagen.

Inne är det svinkallt och dragigt och när man går ut och jobbar har man tagit på sig alldeles för mycket kläder så man blir genomsvett. När man går in fryser man igen....

Sen har jag skitont i en fot så jag kan inte gå. Gör till och med ont att gå i trappen.


Nä, nu ska jag sluta gnälla!

I ugnen har jag just nu fullt med lever som ska bli hundgodis till dogsen! Gissa om de väntar!

Jag har ägnat fm åt att plocka bort alla julsaker. Jag har också varit ute en sväng och fixat hos fåren och mockat hos hästarna.

Snart ska jag gå ut och fortsätta. Behöver halma i vindskyddet och packa foder. Rida är det minsta man gör...

Jag börjar jobba klockan 17 idag så det är väl bäst att sätta fart!




1 kommentarer

Nina Liljedahl

28 Jan 2012 19:15

Ja inte är januari någon toppenmånad, inte. Och visst är det konstigt att man svettas ute och fryser inne....men det är nog vi hästmänniskor som har det så. "Vanliga" människor behöver ju inte anstränga sig så mycket när de är ute.



Hur gör du levergodiset?

Jag gjorde sånt när Nora var liten, men minns inte alls hur man gjorde.

Kommentera

Publiceras ej