Imorse var det kallt både ute och inne! -10 ute och härinne var det bara 15 grader.

Helen kom hit så hon och jag gick en rejäl promenad på en timme med hundarna. När hon hade åkt hem gick jag ut för att jobba i stallet. Då hade vattenledningen frusit!

Tur att jag fyllde på imorse åt fåren. Hästarna har uppvärmd vattenbalja så där håller det sig. Men en hink på backen fryser snabbt..... Men nu har jag satt i frostvakten och hoppas att det tinar. Osmart att glömma den.

Jag mockade i hagen iallafall och packade foder. Idag har djuren fått extra mat eftersom det är kallt. Hundarna åt frusna hästpluttar och jagade en petflaska. Jag ville inte att de skulle ligga stilla i kylan.

Sen gick vi in och åt lunch. Då var klockan halv 2. Ägnade sen tid åt diverse pappersarbete och telefonsamtal. Så var det dags att gå ut och fodra igen. Tog in ved också.

När vi kom in så blev jag galet sugen på dinkelpannkakor! Kan man bli beroende...? Vispade ihop lite smet och åt några till mellis! Jim och Mio fick också:-)

Nu ska hundarna och jag åka till stan och hämta ica-kassen och handla lite annat också.

Hoppas att bilen startar....


Kommentera

Publiceras ej