Undrar om den riktiga vintern ska komma nu. Det är ju kallt som tusan. Imorse hade vi 2 grader i hallen..... Kallare än kylen!

I köket brukar det vara ca 15 grader när man kommer ner på morgonen.Sen får man elda....

Idag efter fodring av djuren  och rastning av hundarna så var jag inne och grejade lite. Städade i badrummet och strök lite tvätt.

Sen var jag ute och fodrade igen, packade påsar med ensilage, mockade vindskyddet  och bytte vatten. Hundarna gosade till sig genom att rulla i resterna av den slaktade baggen.....hmmm, mysigt värre.

Gick in och åt lunch och eldade mera. Sen gick vi ut igen. Fyllde på vatten hos hästarna, de dricker mycket nu när vi har uppvärmd balja åt dem. Mockade i den ena fårhagen också. Hundarna är mycket hjälpsamma och äter så mycket skit de kan!

Sen red jag på både Berserkur och Tindra. Tyvärr är det ju stenhårt i backen och de flesta häromkring har plöjt och sått på sina gärden, så där kan man ju inte rida.

Mio fick följa med när jag red Beris. Då red jag neråt skogen och sen över vår vall. Mio sprang 5 gånger mer än vad jag red, så han är helt slut nu!

Sen red jag Tindra och tog med mig Jim. Hon bockade och fjantade sig så det blev mest skritt, så jag frös om både fingrar och tår. Burr!

Nu har jag värmt mig med en kopp kaffe och ska väl ta och börja laga lite kvällsmat.


Ingen vacker gångart!

Kommentera

Publiceras ej